Forum Psychologia Internetu Strona Główna Psychologia Internetu
Artykuły, informacje, poważne dyskusje i luźne rozmowy na temat psychologicznej strony Internetu
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Irytujące reklamy!!
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Psychologia Internetu Strona Główna -> SAVOIR VIVRE W INTERNECIE
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
NightRainbow
**Mistrz Konwersacji**
**Mistrz Konwersacji**



Dołączył: 21 Sty 2006
Posty: 1173
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: U.K.

PostWysłany: Nie 20:46, 05 Lut 2006    Temat postu:

Skoro o walorach artystycznych mowa -
kiedys przeprowadzono badania, która reklama jest skuteczniejsza; Ta, w której gra super sexowna laska, czy ta, w której aktorką jest przeciętnej urody dziewczyna.
Wyniki pokazały, że co prawda, reklama z atrakcyjną kobietą jest lepiej kojarzona i pamiętana - ale niestety - mało kto wiedział, co bylo produktem reklamowanym! Pamiętano "fabułę" reklamy, o czym ona była; pamiętano twarz, czy ciało kobiety, ale trudno było sobie przypomnieć główny element - produkt! Kobieta bowie swoją urodą zbytnio odciągała uwagę od tego towaru. Za to reklama z przeciętną kobietą, była kojarzona trochę rzadziej, ale za to większy procent odbiorcow zapamiętał co było przedmiotem reklamy. A chyba o to chodzi Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pinki
Gadatliwy Paplacz
Gadatliwy Paplacz



Dołączył: 04 Lut 2006
Posty: 298
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 21:43, 05 Lut 2006    Temat postu:

No ale to chyba było dawno temu w dzisiejszej reklamie zalew atrakcyjnych kobiet i mężczyzn jest tak duży że trzeba by te badania powtórzyć . Po za tym ,atrakcyjność jest kojarzona z luksusem ( samochody , perfumy ,biżuteria, ) to do siebie pasuje ładnie wygląda . A rzeczy normalne codziennego użytku są z normalnymi kobietami ( proszki do prania , płyny do naczyń , itp.) Jakoś nie mogę sobie wyobrazić jak sex bomba reklamuje płyn do mycia naczyń to się kłuci, można powiedzieć kłamie jest mało wiarygodne .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
NightRainbow
**Mistrz Konwersacji**
**Mistrz Konwersacji**



Dołączył: 21 Sty 2006
Posty: 1173
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: U.K.

PostWysłany: Nie 22:35, 05 Lut 2006    Temat postu:

A reklamy kosmetyków? Farby do włosów, tusze do rzęs, inne "malowidła"? Reklamują je piękne kobiety!

Rozumiem to co piszesz, że luksus łączy się z atrakcyjnością kobiet w reklamach, a pospolite towary z ..................pospolitym towarem Yellow_Light_Colorz_PDT_16

Co by jednak sie stało, gdyby najnowszy model super samochodu reklamowała przeciętnej urody dziewczyna? Czułbyś niedosyt? Nie wierzyłbyś w wartość tego samochodu?
Piszesz, że nie wyobrażasz sobie, co by było gdyby............... dlaczego? Dlatego, że tego Cię nauczono! Gdyby od początku by ło inaczej, przyzwyczaiłbyś się do innego schematu. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pinki
Gadatliwy Paplacz
Gadatliwy Paplacz



Dołączył: 04 Lut 2006
Posty: 298
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 22:45, 05 Lut 2006    Temat postu:

Taaaa jasne a ty byś kupiła farbę do włosów jak by zwykła dziewczyna ja reklamowała przecież one maja z ciebie zrobić piękność . Nauczony może jestem ale atrakcyjność, sex to coś przyjemnego fajnego to pragnie się mieć więc łączymy to z produktem .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
NightRainbow
**Mistrz Konwersacji**
**Mistrz Konwersacji**



Dołączył: 21 Sty 2006
Posty: 1173
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: U.K.

PostWysłany: Nie 23:23, 05 Lut 2006    Temat postu:

Tylko, że te kobiety są piekne przed farbowaniem i po! Very Happy
Tak samo z innymi kosmetykami! Reklamuje kosmetyki dziewczyna, ktorej wiadomo, że we wszystkim będzie ładnie! Mnie to nie przekonuje. Yellow_Light_Colorz_PDT_50 O wiele bardziej przekonująco działałaby na mnie reklama, gdyby pokazano najpierw przeciętną dziewczynę i zrobili z niej piękność dzięki tym kosmetykom. Yellow_Light_Colorz_PDT_10


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pinki
Gadatliwy Paplacz
Gadatliwy Paplacz



Dołączył: 04 Lut 2006
Posty: 298
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 8:42, 06 Lut 2006    Temat postu:

Pamiętaj że reklama to z reguły krótki przekaz , skomasowany atak na twoją świadomość i podświadomość .
Nie jest wstanie trafić do każdego. Jej podstawowe zadanie to jak największa rzesz odbiorców oraz możliwe największe oddziaływanie na jednostkę . Atakuje na wielu poziomach . W reklamach kosmetyków , a są one skierowane głównie do kobiet ,osoba reklamująca to najczęściej : postać znana ( gwiazdy tv, muzyki ,modelki , aktorki ) , a często uosabiana z symbolem piękna, sexu ,sukcesu ( osoby ładne oddziaływają pozytywnie ) lubiana lub miło się kojarząca .Więc choć forma reklamy nie wydaje Ci się trafiona to może ona na Ciebie oddziaływać po przez szerokie spektrum działania . Jako jednostka posiadające silną indywidualność nie jesteś przedmiotem ich zainteresowania , nie jest to jej cel . Reklamy wyszukane są najczęściej skierowane do wąskiego kręgu odbiorców ,reklamują produkt niszowy ,odwołują się do zachowań cechujących tę grupę. . Reklamy kremów pokazują efekt taki jak wymieniłaś , ale w zamyśle tak powinno być , takie jest działanie produktu .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
przelot
Nieśmiałek
Nieśmiałek



Dołączył: 06 Lut 2006
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 18:09, 06 Lut 2006    Temat postu:

Mozna sie od biedy zgodzic z Twoim rozumowaniem Pinki. Powinienes tylko dodac w kontekscie reklam kosmetykow, ze nie tylko na kobiety o silnej osobowosci nie beda oddzialywac reklamy z ladnymi babkami. Na brzydkie i zaniedbane tez. Pomyslcie siedzi taka zaniedbana na przyklad gruba albo z nie leczonym trodzikiem dziewczyna i widzi reklame z piekna kobieta. Ja taka reklama frustruje. Przypomina ze nie ma silnego charakteru zeby cos z soba zrobic. Taka kobieta wmowi sobie ze ja nic to nie obchodzi. Przecietne i ladne kobiety chetnie popatrza na reklamy z pieknymi babeczkami ale zakompleksione brzydule nie.
Reklamy sprzedaja zludzenia dlatego to co piekne i pokazane przy pomocy piekna dobrze sie sprzedaje.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pinki
Gadatliwy Paplacz
Gadatliwy Paplacz



Dołączył: 04 Lut 2006
Posty: 298
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 20:42, 06 Lut 2006    Temat postu:

Czemu od biedy ?

Brzydkie w jakim względzie ? Bo jeśli szkaradne ,to jest to margines ,a do nich nie jest ona skierowana .
Pojęcie piękna to sprawa dyskusyjna . Większość kobiet jest przeciętna i do nich jest ta reklama .
Kobiety grube nie musza mieć kompleksów , a jeśli mają to dotyczy to otyłości ,kosmetyki nie odchudzają a poprawiają , retuszują , upiększają urodę ( włosy ,dłonie , oczy , twarz , jeśli chodzi o trądzik to znowu jest to margines ) Kobiety zaniedbane nie interesują takie produkty . To jest sprzeczne .Jasne że sprzedają złudzenie napisałem tylko jak one to robią.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cardiolog
Gadatliwy Paplacz
Gadatliwy Paplacz



Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 261
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Wto 0:21, 07 Lut 2006    Temat postu:

Ponieważ zauważyłem, że większość wypowiedzi w temacie (moich także!) ukierunkowanych jest na dyskusję dotyczącą skuteczności reklamy w ogóle (co jednak stanowi pewien rozdźwięk z zagadnieniem internetowego Savoir Vivre w tym kontekście Blue_Light_Colorz_PDT_50 ) proponuję założyć osobny topic, ten zaś sprowadzić na właściwe tory Smile

Czy istnieje granica dobrego smaku, której internetowa reklama nie powinna Waszym zdaniem przekraczać? Jeśli tak - czym ona dla Was jest i jak ją postrzegacie?


PS. Gwoli ścisłości (lub jak się okazuje - nie do końca Very Happy) polecam zainteresowanym dość świeżymi badaniami w zakresie skutecznosci reklamy ten artykulik [link widoczny dla zalogowanych]

Pozdrawiam Blue_Light_Colorz_PDT_15


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
NightRainbow
**Mistrz Konwersacji**
**Mistrz Konwersacji**



Dołączył: 21 Sty 2006
Posty: 1173
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: U.K.

PostWysłany: Wto 14:18, 07 Lut 2006    Temat postu:

Granice dobrego smaku? Przede wszystkim nie powinna wyskakiwać jak Filip z konopii na cały ekran, bo się czasem przestraszyć można! Ponad to - nie lubię reklam w których pokazane jest roznegliżone ciało! No nie lubię i tyle! Nie to, żebym była aż tak kontrowersyjna, ale w takich momentach od razu przychodzi mi na myśl, że osoba, która to robi - poniekąd się prostytuuje. Takie wrażenia pozostawia po sobie we mnie taka reklama Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zmijka
Zadomowiony
Zadomowiony



Dołączył: 23 Sty 2006
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 14:59, 07 Lut 2006    Temat postu:

Granica dobrego smaku...zastanawiałam się dłuższą chwilę i uświadomiłam sobie, że ciężko mi się wypowiedzieć, bo nie pamiętam ani jednej reklamy internetowej! Nie umiem wskazać żadnego produktu, ani reklamującej się firmy, opanowałam do perfekcji szybkie wyłączanie krzyżkiem bądź ucieczkę ze strony z nachalną reklamą Smile
W sumie, brak krzyżyka do szybkiego pozbycia się reklamy mogę uznać za przekroczenie granicy dobrego smaku Smile
Ciekawy temat, powinni tu zajrzeć spece od reklamy w internecie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pinki
Gadatliwy Paplacz
Gadatliwy Paplacz



Dołączył: 04 Lut 2006
Posty: 298
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 22:56, 08 Lut 2006    Temat postu:

Wydaje mi się że reklama internetowa żądzi się takimi samymi prawami jak pozostałe jej odmiany ,jedynie sposób prezetacji jast inny ale to determinuje sam net. Dla mnie ganica dobrego smaku zostaje przekroczona kiedy pojawia się osoba na forach tematycznych ,i pod postacia zwykłego użytkowniak wdaję się w dyskusje i zachwala daną marke lub produkt . Niestety jest to nie do wykrycia, gdyż nie wiemy kiedy jest to reklama a kiedy ktoś osobiście zachwala zalety poparte doświadczeniem . No może lekko przesadziłem ale generalnie bardzo trudno laikowi to stwierdzić

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Psychologia Internetu Strona Główna -> SAVOIR VIVRE W INTERNECIE Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin