Forum Psychologia Internetu Strona Główna Psychologia Internetu
Artykuły, informacje, poważne dyskusje i luźne rozmowy na temat psychologicznej strony Internetu
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Postrzeganie atrakcyjności interpersonalnej w Sieci

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Psychologia Internetu Strona Główna -> AUTOPREZENTACJA W SIECI
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
NightRainbow
ADMINISTRATOR <font color=PURPLE>ADMINISTRATOR</font



Dołączył: 21 Sty 2006
Posty: 1170
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: U.K.

PostWysłany: Pią 0:25, 27 Sty 2006    Temat postu: Postrzeganie atrakcyjności interpersonalnej w Sieci

Poniżej zaprezentuję czynniki, które wydają się być istotnymi w trakcie wzajemnego postrzegania atrakcyjności interpersonalnej w Sieci:

Arrow efekt bliskości – jednostki przebywające w Internecie, mają świadomość tego, że mogą spotykać się ze sobą „wirtualnie” w dowolnej chwili, a jedynym ograniczeniem jest przepustowość łączy,
Arrow prawo przyciągania - sympatia na podstawie odsetka podobnych postaw i ich komplementarności,
Arrow świadomość wzajemnej sympatii i okazywanie zainteresowania, (biorąc pod uwagę, że Sieć zapewnia większą swobodę w okazywaniu zainteresowania i uczuć pod zasłoną anonimowości),
Arrow poczucie humoru,
Arrow internetowe domeny z jakich korzystamy- adres mailowy zdradza nasze zainteresowania i kontakty (edu- edukacja, pl- Polska etc.),
Arrow wybór nicka - według badań Haya Becher-Israeli z Uniwersytetu Hebrajskiego w Jerozolimie tylko 8% użytkowników IRCa wybierało na nick swoje imię. Często wybierane nicki sugerują płeć, wiek, zawód, zainteresowania czy specyficzne upodobania rozmówcy,
Arrow jakość sprzętu i połączenia internetowego, z jakiego się korzysta – opóźnienia w rozmowie, spowodowane zakłóceniami na łączach, powolnym transferem, mogą być przyczyną nieporozumień w rozmowie i interpretacji,
Arrow znajomość netykiety, (czyli umiejętne posługiwanie się możliwościami Internetu z uwzględnieniem zasad sieciowego savoir-vivre),
Arrow znajomość specyficznego języka internautów – może w poszczególnych przypadkach zachęcać do dalszej rozmowy, lub powodować niechęć i wycofanie jednego z rozmówców, który np. nie rozumie nadchodzących przekazów.

(Na podst. --> Projekt własny - należy do właściciela)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Psychologia Internetu Strona Główna -> AUTOPREZENTACJA W SIECI Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin