Forum Psychologia Internetu Strona Główna Psychologia Internetu
Artykuły, informacje, poważne dyskusje i luźne rozmowy na temat psychologicznej strony Internetu
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Najważniejsze pierwsze 50 milisekund

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Psychologia Internetu Strona Główna -> AUTOPREZENTACJA W SIECI
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
NightRainbow
ADMINISTRATOR <font color=PURPLE>ADMINISTRATOR</font



Dołączył: 21 Sty 2006
Posty: 1170
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: U.K.

PostWysłany: Nie 17:55, 22 Sty 2006    Temat postu: Najważniejsze pierwsze 50 milisekund

Użytkownicy Internetu "w mgnieniu oka" wyrabiają sobie zdanie na temat danej strony WWW - informuje serwis internetowy Nature.com. Według kanadyjskich naukowców, o tym, czy podoba nam się strona internetowa, decyduje już pierwsze 50 milisekund.

O wszystkim decyduje pierwszy rzut oka - twierdzą badacze z Carleton University w Ottawie. Odkryli, że pierwsza opinia o oglądanej przez nas stronie internetowej powstaje w mózgu już po jednej dwudziestej sekundy. Wcześniej sądzono, że człowiek potrzebuje na to 10 razy więcej czasu.

Podczas eksperymentu naukowcy pokazywali ochotnikom różne strony WWW w odsłonach trwających 50 milisekund. Następnie badani musieli je ocenić pod względem "wrażeń estetycznych".

Okazało się, że opinie sformułowane po trwającym ułamek sekundy zerknięciu były zaskakująco zbieżne z ocenami, które powstały po dokładniejszym i dłuższym zaznajomieniu się ze stroną.

Jak podkreślają naukowcy, pierwsze wrażenie jest dość trwałe - decyduje o tym, w jaki sposób strona będzie później oceniana i użytkowana. Wynika to z tzw. efektu halo (aureoli). W ten sposób psycholodzy nazwali tendencję do automatycznego rozszerzania cech pozytywnych czegoś lub kogoś na podstawie pierwszej opinii.

Wyniki badań opublikowano w piśmie "Behaviour and Information Technology". Zdaniem naukowców, powinny zainteresować się nimi firmy posiadające i prezentujące się na własnych stronach w Internecie. Konkurencja jest ogromna a potencjalnego klienta można stracić dosłownie "w mgnieniu oka" Wink - podkreślają badacze.

Wazna informacja dla webmasterów Razz

(Na podst. ->dziennik.pap.pl)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Psychologia Internetu Strona Główna -> AUTOPREZENTACJA W SIECI Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin